Concept teamindelingen en trainingstijden

Het stof van seizoen 2016-2017 is neergedaald en de voorbereidingen van het volgende seizoen zijn in volle gang. Met de input en inzichten van trainers, coaches, speelsters en spelers, heeft de TC zich gebogen over het invullen van de teams voor seizoen 2017 – 2018.

In de bijlage(zie onderaan deze mail voor de link) vinden jullie de conceptindeling van alle teams, inclusief de voorlopig geplande trainings- en wedstrijddagen. De aanvraag voor jeugd-, dames- en herenteams zijn door de TC tijdig ingediend bij de NeVoBo (Nederlandse Volleybal Bond), maar zij kunnen pas rond 1 juli uitsluitsel geven over de klasse waarin de verschillende teams daadwerkelijk gaan spelen. Daarom staat de klasse per team nog niet vermeld in de bijlage, en zijn de aangegeven wedstrijddagen nog niet bevestigd.
Hieronder een korte toelichting per spelers-lijn:
Jeugdlijn
We zijn trots op de lijn die we kunnen neerzetten voor onze jeugdspelers.
Waar we in voorgaande jaren nog verschillende leeftijden moesten samenvoegen om teams te vormen, komen we nu steeds meer tot teams van redelijk gelijke leeftijden. Rekening houdend met de gehanteerde leeftijdsgrenzen vanuit de NeVoBo voor het seizoen 2017-2018 (zie tabel), kunnen wij bij Enervo een lijn neerzetten van B-jeugd , C-jeugd en CMV-jeugd (mix-teams).
Categorie 2017-2018
Jeugd A geboren op of na 01-10-1999
Jeugd B geboren op of na 01-10-2001
Jeugd C geboren op of na 01-10-2003
Jeugd CMV geboren op of na 01-10-2005
Er is bij de C-jeugd gekozen voor 2 mix-teams omdat we qua ledenaantal meer meisjes dan jongens hebben. Bij eventuele nieuwe aanmeldingen blijven we dan flexibel voor C1 of C2 aanvulling en mogelijke doorstroming van C2 naar C1. We merken ook dat we richting B-jeugd aan gemixte teams vastzitten, dus goed om dit algemeen zo te houden bij de jeugd.
Voor de CMV jeugd zijn zowel competitie als toernooien nog mogelijk.
Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn over de jeugdindeling, mail naar jc@vvenervo.nl
Dameslijn
Voor het komende seizoen zetten we voor onze dameslijn in op 5 teams. Voor het vierde team is bij de NeVoBo een verzoek ingediend voor inschrijving in de 2e klasse. Het kan tot begin juli duren voordat de definitieve klasse-toekenning bekend is.
Naast het algemene doel lekker te volleyballen geldt voor een aantal teams een specifieke doelstelling; voor Dames 1 blijft de focus op presteren (promoveren naar de promotieklasse), en voor Dames 2 wordt de opdracht promotie naar of handhaving in de 2e klasse.
Voor Dames 3 en Dames 4 geldt focus op spelplezier en het door-ontwikkelen van de jeugdspeelsters die de overstap naar de senioren maken. Dames 3 en Dames 4 worden qua trainen en begeleiding aan elkaar gekoppeld en zullen op dinsdagavond tegelijkertijd trainen in Steinheim. Op ditzelfde tijdstip trainen ook onze Dames Recreanten. Voor hen ligt de focus op spelplezier, maar daarnaast natuurlijk ook op winst van hun zvc-wedstrijden.
Omdat er in Dames 3 een aantal nieuwe speelsters staan die serieus overwegen volgend seizoen bij Enervo te gaan volleyballen wordt dit hele team uitgenodigd om op 23 mei om 19:00u in sporthal Steinheim (Doorn) volleyballend en pratend nader kennis te maken met elkaar, samen met Arjan Smit (trainer) en Kenneth Koorndijk (contactpersoon TC).
Vragen of opmerkingen kunnen worden gericht aan de TC-contactpersoon Kenneth Koorndijk.
Dit kan ook via tc@vvenervo.nl.
Herenlijn
Onze heren zijn ook voor seizoen 2017-2018 weer met vier teams ingeschreven, hoewel er qua aantallen bij de competitieteams wat krapte is doordat enkele heren helaas gestopt zijn. Tegelijkertijd zijn er enkele nieuwe heren mee gaan trainen die hopelijk ook komend seizoen mee gaan draaien in de competitie.
Voor Heren 1 zal de doelstelling dit seizoen zijn om kampioen van de 1e klasse te worden, en terug te promoveren naar de promotieklasse. Heren 2 gaat onverminderd hard knallen in de 2e klasse, en Heren 3 zal hopelijk in de 3e klasse uitkomen door de mooie overwinning in de opvulwedstrijd. De Heren Recreanten zullen weer trainen en spelen onder de bezielende leiding van Frits Beishuizen.
Klasse, trainers, en trainingsdagen per team worden zo snel mogelijk bevestigd.
Voor vragen of opmerkingen kan je terecht bij TC-contactpersoon Saskia Hüsken.
Dit kan ook via tc@vvenervo.nl.
De teamindelingen zijn vanaf hier te openen:
Dames:
Heren: